Zoekmachine optimalisatie, SEO, hoe pas je dat toe op je website?  

SEO, je hoort er steeds meer over. Maar wat is dat nu eigenlijk en hoe gebruik je het. Hoe belangrijk is SEO nu echt voor jouw website? We vertellen je hier meer over zoekmachine optimalisatie en hoe je verschillende manieren van SEO kunt inzetten zoals lokale SEO

Wat is zoekmachine optimalisatie? 

Zoekmachine optimalisatie, afkorting SEO, van het Engelse Search Engine Optimalisation. Betekent eigenlijk niets anders dan dat je er voor zorgt dat je website boven in de zoekmachine staat. Google is een zoekmachine, maar zo is er ook Bing, Yahoo, DuckDuckgo en nog veel meer. Zoekmachines zijn als volgt opgedeeld; als eerst vind je advertenties en daarna de organische zoekresultaten. Bij SEO gaat het om de organische zoekresultaten. Hoe hoger je in de zoekresultaten komt hoe meer mensen er op jouw website zullen klikken. 

Hoe pas je SEO toe? 

SEO toepassen doe je door zoekwoorden terug te laten komen in de teksten op je website en een goede meta description te schrijven. Een meta description is de tekst onder de link van je website die kort beschrijft wat er op jouw website pagina staat. Om te weten welke zoekwoorden populair zijn kun je de gratis zoekwoordenplanner van Google gebruiken. Het kan namelijk zo zijn dat het woord ‘hotelovernachting’ gebruikt op je website, maar ‘nachtje weg in hotel’ meer gemiddeld aantal zoekopdrachten per maand heeft. Je kunt dan de overweging maken om het woord te vervangen met een ander woord. Zo speel je in op waar het meest op gezocht wordt door consumenten. 

Lokale SEO wat is dat? 

Het concept blijft hetzelfde als zoekmachine optimalisatie het enige wat veranderd is dat locatie een rol speelt. Ben je bijvoorbeeld een schilder die in Breda werkt dan is het slim om de locatie van je dienst te benoemen in het zoekwoord. Je klanten zullen namelijk zoeken op ‘schilder in Breda’ en niet op ‘Schilder in Groningen’ omdat ze simpel weg op zoek zijn naar iemand in de omgeving waar ze zich bevinden. En ook jij als ondernemer bent dan op zoek naar klanten in de buurt. 

Google My Business 

Vaak zie je als je bijvoorbeeld ‘schilder in Breda’ in typt op Google een vakje verschijnen met schildersbedrijven in Breda met een knop naar de website, contact gegevens en routebeschrijving. Om hierin te verschijnen maak je gebruik van Google My Business met andere woorden Google Mijn Bedrijf. Hierin kun je de informatie over je bedrijf toevoegen zodat jouw bedrijf ook in dat vak in de zoekresultaten terecht komt. 

Dit bericht is geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord